Thursday, March 24, 2011

perlu ke jika kau kaya aku harus 'angkat' kau setingginya.

gambar tiada kena mengena

Di sebabkan kau manusia
dan aku juga manusia
kita sama. datangnya dari Tuhan yang sama
di cipta untuk menyembah-Nya
ada nya di dunia

tapi kenapa kau harus bongkak serta angkuh dengan apa yang kau ada
harta kekayaan hanya sementara
kau hina aku hanya kerana aku d sini
adakah tempat yang aku jejak dan aku hidup ini untuk mencari apa yang aku mahu adalah hina d mata kau
kau hanya menggunakan harta kekayaan kau untuk beli semua yang kau mahu
adilkah begitu? bukankah aku dan kau menyembah Tuhan yang sama. tidakkah kau sedar bahawa di 'sana' nanti kita akan menghitung pahala dan dosa bersama

aku bukan mahukan ini. aku mahukan itu.
aku mahukan kesempurnaan seperti kau tetapi aku tak mahu jadi seperti kau.

kau terlalu angguh sehingga aku melihat kebodohan kau.
kau terlalu angguh dengan dunia kau
maaf. aku tak bermaksud.
tapi kau menyakitkan hati
maaf.

##aku belum pernah jumpa orang kaya berharta, rumah banglo ada swimming pool. boleh tidur atas duit dan dia humble. belum pernah. belum.

kau hina aku kerana kau berduit. kau bayangkann masa kau tiada se-sen untuk makan dan minum nanti. kau rasa ada orang tolong kau masa tu. roda dunia masih berputar manusia. ingatlah kau. dan aku harap masih ada yang tolong. mungkin orang orang yang tolong kau tidak mahu seperti kau.

kau pandang aku dengan muka sinis hanya kerana kau berduit. *clap clap clap*
aku sentiasa berdoa supaya aku tak akan jadi seperti kau. tidak.










ada tiga perkara yang mengubah manusia?
apa?