Monday, March 21, 2011

aku rela di sumbat dalam bonet *eh really? #HAHA

kalau kereta penuh, simpan kan aku di bonet kereta

sejak dua menjak ni perasaan down datang balik-teruk

untuk tidak memikirkan sangat. aku mahu ingat kan perkara yang akan buat aku tersenyum dan tergelak sesorang bila aku ingat.

cerita singkat tapi agak panjang sebab aku tekan enter-enter
cerita begini ;

petang tu aku keluar berdua dengan bapak aku
naik kereta. ambik angin. okay balik #aku singkatkan cerita

dalam kereta, on the way nak balik.
dialog kami

aku : pa, I nak beli jambu kat depan tu, ada satu kedai jambu. stop kejap
my bapak : *senyap*

kereta berhenti depan sikit dari kedai jambu tu
kemudian aku turun
bawak duit seringgit

rasa nak beli dua ringgit #teruk betul, feeling dan mind selalu buat hal
so aku order dulu dekat pakcik jambu tu. maksud aku pakcik yang jual jambu. bukan muka dia yang jambu. #haha

"pakcik, jambu dua ringgit"
"okay, blabla"
"serbuk nak lebih eh pakcik, potong jugak. eh jap saya ambik duit jap"
"okay, blablabla" #pakcik ni peramah gila. semua nak tanya. #aku singkatkan cerita

aku masuk dalam kereta balik
ambik duit. aku cakap sorang sorang #maksudnya perlahan
"hish tertinggal duit"
aku hanya ambil seringgit dari purse
maksudnya aku hanya ada dua ringgit sahaja untuk bayar
tanpa handphone**

kemudian aku tutup pintu kereta
dan pergi ke pakcik yang jual jambu tu. untuk bayar

dalam masa sama
kereta my bapak. err bergerak pergi

pakcik : eh kereta dah pergi, bapak awak nak pergi mana tu
aku : eh, eh *muka dah berkerut dalam hati "papa ni apahal" #haha. aku masih mampu tergelak lagi #hahaha kelakar gila #apasal ni kan.
pakcik : bapak awak tu tahu tak awak belum naik tu
aku : err entah #haha tak apa lah pakcik. terima kasih
pakcik : sama-sama
*dia pandang muka kesian tengok aku pun ada juga pakcik ni*

dalam hati "chill sudah, gombak lagi. malaysia pulak kan, selamat selamat"
#hahaha

aku memang sehelai sepinggang je tu
dalam tangan ada buah jambu tu je
duit, handphone semua dalam kereta

#haha
aku rasa nasib baik dekat dengan tempat kerja aku dulu
pinjam telefon kedai, first thing. call papa bagitahu
then aku cerita kat kakak kedai tu #haha jahat dorang ketawa terbahak.

kakak tu kata " nasib lah, bapak kau tu tak tinggalkan kau dekat pulau pinang ke. dalam hutan ke. hahaha, nasib masih kat gombak. haha meh lah akak hantar kau balik"
nasib kakak ni nak hantar aku balik. nasib okay. nasib (!)

aku selamat sampai rumah
dekat rumah tak payah cerita
terbahak bahak ketawa tak habis
sengal betul

papa: ingat You dah naik. yang tak cakap kenapa.
aku : I ambik duit lah.
papa : kan kena tinggal
aku : takan lah tak perasan

satu je aku nak tahu
cermin pandang belakang kereta tu. yang tengah tengah tu. tak nampak orang belakang ke? serius tak nampak ke?
sebab aku tanya my bapak, no. dia kata mana nampak. ah gila tak nampak aku. bahaya betul.

aku selalu tengok cerita melayu
bila nak usha awek duduk belakang. pandang cermin tu.
#aku tak ada lesen kereta. aku tak tahu nampak ke tidak. tu sebab aku tanya. tak nampak ke?


; bayangkan aku d tinggalkan di highway on the way pergi perak atau pulau pinang atau johor atau melaka. aku nak pergi mana?
; sekarang orang jahat lagi ramai dari orang baik bukan?
; #tapi ni serius cerita lawak tahun ni.