Thursday, March 17, 2011

perempuan mudah d manipulasi oleh lelaki?


bila kawan aku kata aku di manipulasi dengan lelaki
aku ter-ter- tak faham maksud dia apa
aku fikir dan aku dapat juga jawapan dia

aku cerita sekarang aku ramai kawan lelaki
yang macam perangainya
#aku bukan cari putera charming. haha

tapi bila lelaki ni terlalu baik sangat dengan aku
aku jadi terpaksa ber-pura pura kena jadi baik
sopan, semua aku cover. what the hell. itu bukan aku
tu bukan aku. aku nak jadi diri aku sendiri
aku nak orang tahu yang aku ni macam mana
bukan aku ter-paksa hipokrit
walaupun dulu kakak aku selalu cakap
hipokrit tu lumrah manusia
semua akan buat.

tapi please aku tak nak.
kita akan selalu buat perkara yang terpaksa

wahai lelaki, kalau kau cari perempuan yang lemah lembut gemalai lentik jari-nya seperti menari di konsert siti nurhaliza. aku bukan orangnya. kau salah orang

wahai lelaki, kalau kau cari orang yang baik tutur kata dan tingkahnya, kau salah orang. kerna aku jahat yang kau tak tahu asal usul datangnya

wahai lelaki, kalau kau cari orang yang cantik dan suka ber-makeup dua puluh empat jam nampak seperti barbie doll, dan pakai bulu mata pelesu aku bukan orang nya, aku sangat selekeh dan hodoh. kau salah orang

kau tak kenal aku. jangan kau mudah sangat ber-kata kata manis. kau tak kenal aku siapa lagi. aku bukan yang kau bayangkan.

pengalaman yang lepas banyak sangat mengajar aku tentang cinta. dan berhati hati memilih cinta. sampaikan aku takut untuk terluka lagi. celaka. lelaki tu buat aku terus terduduk dan payah untuk bangun. dan aku masih mencari siapa yang boleh dukung aku dan papah aku ke hadapan. sampai sekarang aku masih tidak jumpa. sampai sekarang.

#aku geli pulak sebut cinta sekarang. YARK~







aku masih sayangs dia
until now. kau jangan terkejut

@link : sebab april suka sebut bulu mata pelesu
comel okayy walau tak pakai bulu mata pelesu
walaupun