Saturday, February 12, 2011

malam ahad


cerekarama
Ampunkan dosaku
siapa tengok cerita tu
rugi doe siapa tak tengok
sheila rusli berlakon
tak silap aku penerbit oleh suami dia sendiri
aku salute lah

siapa tengok cerita ni memang menangis lah
aku pun tak sedar aku boleh nangis
padahal aku tahu aku cool
'bapak ah' ! hha

ala mak aku yang baru tengok 15 minit terakhir tu pun boleh nangis
mak lah. mestilah.
itu aku tahulah.

aku kagum dengan sheila rusli dan suami dia
tak sangka ada orang yang punya fikiran buat cerita macam tu
lagi pulak memang sheila rusli yang berlakon
memang menjadilah kan

satu-satunya cerita tivi tiga yang aku boleh melongok dua jam
dan menangis. Gila aku menangis

sedih doe
cerita pasal anak haram
teringat kata-kata dia dalam cerita tu
'kalau d toreh tangan untuk bezakan anak ni halal ke haram
kita sendiri tak tahu yang mana'
kau tengok
betapa, ayat tu je aku rasa sebak

cerita tu banyak bagi kata-kata semangat
untuk sesiapa yang rasa diri down gila
aku kagum
serius aku kagum gila

lagi 'tak semua yang kita nak dapat dalam dunia ni, Allah tu maha adil'
ayat ni orang selalu bagi kat aku, time aku down
banyak sangat ayat aku suka
menusuk ke kalbu serius cerita tu








dunia kekadang seronok kekadang macam celaka
celaka. aku sebut juga perkataaan tu. azam aku tak menjadi