Sunday, January 23, 2011

masih ke ada peluang untuk aku




















benda ber-talu-talu jadi
sampai aku rasa sangat-sangat menyesal
macam celaka perasaan ni
tapi aku kena tempuh

ber-mulanya aku
sekarang orang yang aku sayang
kesian papa
perasaan gembira tu selalu sekejap
aku belum puas
sumpah aku belum puas
bila aku ingat dan aku rasa aku nak kembali ke-masa tu
tapi aku tak mampu

bila orang nasihat
aku meng-ia kan
sebab aku tahu orang d-sekeliling memberi kekuatan untuk aku
dan orang yang aku sayang
tapi sekejap
kenapa sekejap?

bila seseorang aku bergantung harap
tiba-tiba sakit
aku jadi tak tentu arah
menyesal
semua perasaan aku ada
sampaikan aku ketawa melihat diri aku yang lalai masa dulu
aku lihat cermin dan berkata 'padan muka kau'
berkali-kali
masa senang tak beringat
celaka-nya kehidupan

kau ajar aku
macam mana nak rasa tak menyesal
celaka punya perasaan aku rasa sekarang
sumpah aku menyesal
sangat

dan bila aku rasa susah begini
kau tahu, aku nak balik perasaan yang dahulu aku rasa
yang seindah yang aku bayangkan
orang yang aku percaya memberi kekuatan
dan aku kuat, aku sedar sebab aku percaya dia
tapi dia dah tak ada sekarang
dia tinggalkan aku
biasalah manusia
mesti mahukan lebih baik
sebab mungkin aku bukan yang terbaik
celaka

dan sekarang
bila aku ingat dia
aku jadi lemah
selemah-nya
celaka kan
entah dia atau aku yang celaka

aku sayang dia.
agaknya. sampai sekarang mungkin.
tapi. end


aku doakan papa cepat sembuh
kita jalani hidup macam biasa
please. aku mahukan kekuatan
kekuatan yang utuh dan kukuh