Thursday, January 20, 2011

semua aku wish | satu malaysia kan




Selamat Hari Thaipusam
(gambar aku curi dekat facebook)







aku nak cerita pasal aku tengok tivi.
kejadah tengok tivi pun nak cerita kat blog.
lu ingat ni diari ke hape. ceh.
sabar kejap lah.
perangai lu jangan jadi macam celaka sangat.
kahkah.

aku dengar najib kata dekat batu-caves tu nak ada-kan cable car.
dia berkata lagi. senang orang naik tak payah naik tangga.
tak payah kita nak naik dua ratus tujuh puluh dua tangga.
ni lagi aku senyum dengar.
bagus najib. senangkan orang malaysia.
ceh. bagus lah sangat kan.

tak ada dah lah tradisi orang pergi batu caves, nak naik tangga tu.
nanti orang pergi sana nak naik cable car. eh ada ke yang nak naik.
kahkah. adoi. malaysia ni kalau nak habiskan duit kemain pandai.
apa lah kata kau bagi budak universiti tu ptptn yang tak payah di bayar balik. cet
kan senang. adoi.

kelakar. kelakar.
sudahlah tu.

sah-sah lah aku cakap kalau anak buah aku yang sekarang ni, lima tahun.
bila dia besar terus tahu batu caves tu ada cable car. bukan ada tangga yang panjang
dan beratus.
percayalah. itulah. tet.


aku pun bukan pernah panjat tangga batu caves tu
kau rasa nanti aku nak naik ke kalau ada cable car?