Sunday, October 31, 2010

manusia


Aku tak faham kenapa segelintir manusia sekarang.
Suka sangat ambil kesempatan.
Aku bukan cakap aku baik.
Tapi aku cakap pasal semua. Semua.

Kalau aku buat pun, mesti tak ikhlas.
Ahh sia sia je.
Pahala tak dapat apa pun tak dapat.

Antara dia tak ada niat atau dia sengaja atau tidak.
Tu lantak dia. Lantak kau.
Tapi kau macam bukan mintak tolong.
Kau menyuruh.
Kalau orang tu taknak, kau marah kan.
Tu bukan tolong namanya kan.
Satu arahan.

Kalau kau tak mampu, jangan susahkan orang.
Jangan.

"Jangan berkira, give and take"
Pergi jahanam.

"Kau ni memang tak kenang budi. Aku dah tolong, tak reti nak balas."

Manusia manusia. Memang macam tu lah.
Aku mengaku.
Mungkin aku macam tu.
Antara sekarang atau nanti mungkin.
Mungkin.

"Jangan lah ingat gaji kau besar, kau boleh mengambil kesempatan kat orang lain. Semua manusia sama. Jangan lah suka sangat mengharapkan balasan. Jangan ambil kesempatan" - Anonymous













1.24am
; dia ingat aku teruk sangat. Celaka.