Wednesday, April 20, 2011

kau gagal berapa kali?


bila kau buat suatu perkara tu
kemudian kau tahu yang kau akan gagal
kau buat ke?

kalau aku er er
no way sebenarnya
sebab aku takut kegagalan
tapi kalau aku memang kena dan aku usaha kemudian aku gagal
itu pun aku tak boleh terima sebenarnya
tapi its okay
aku redha je

dan bila aku kena buat perkara yang aku dah tahu aku akan gagal
memang aku rasa bodoh sebab aku tahu aku akan gagal
tapi aku cuba pertama kali-gagal
kedua kalinya-gagal
ketiga-masih gagal
dan bila aku gagal kali ke-empat
aku memang ah memang tak lah "noo (!)"
aku taknak gagal lagi
aku tak mahukan ke-gagalan
no way (!)

aku benci ada kegagalan

nampak seperti tak mengenal dunia bukan

aku sedar dalam dunia ni kalau kau nak berjaya kau kena gagal dulu
kau tak kan boleh terus berjaya
oh ya mungkin nasib kau baik, kau boleh terus berjaya. dan bila kau berjaya dan berjaya kemudian nasib kau lain hari nya tak menyebelahi kau dan bila kau ter-jatuh, kau akan begitu sakit. sangat-sangat. dan bila masa tu kau tak boleh nak bangun kembali kau akan rasa seperti mahu mati. kan

dan aku percaya kena gagal tapi kalau kau dah tahu yang kau akan gagal dalam se-seperkara tu, kau akan buat ke?

cuba?

cuba untuk apa? gagal? okay aku mengaku memang itu sebenarnya
sekarang baru aku tahu
bila kita tak kenal erti gagal lebih susah kan

biar gagal sekarang agar kau lebih bersedia untuk gagal gagal
dan habuan nya kau akan berjaya dan berjaya dan ada d tahap yang kau sendiri puas atas dulunya kau punya ke-gagalan. kan

dan dulu aku tak sedar, dan aku tak pernah gagal 'pasal tu', dan kemudian nya aku gagal 'dalam hal tu', aku rasa sukar. sungguh-sukar.

sehingga aku payah untuk melangkah jua.

lebih malangnya dulu aku gagal dan d biarkan keseorangan. tiada seorang mahu menolong atau aku tak mahukan pertolongan orang lain aku tak pasti. itu dulu

aku lebih nak berusaha untuk tidak gagal lagi. ah. aku tetap menunggu kejayaan itu.