Saturday, April 30, 2011

entri yang berunsur sinis dan duit yang men-celaka-kan manusia. okay tipu


siapa berani bet dengan aku
kalau kau tak ada duit, atau kaya atau err kau tak akan bahagia
meh sini kita bet
sebab hidup ni kalau tak ada duit, percayalah kau tak akan bahagia
tak akan.
kau tak payah nak kata kau nak kahwin dengan lelaki miskin asal kau cinta dia
meh sini aku bisik dengan sesiapa yang kata macam tu "kau bodoh (!)"
ye sememang nya
kau tak payah lah
dunia sekarang semua nak duit
kau ingat orang sayang kau sebab cinta kau. no way okay
kalau kau ada duit automatiknya orang akan sayang lebih
tak payah nak kata yang kau tu hanya mahu cinta lah apalah. cinta? itu semua tipu
dusta belaka. tiada yang dusta selagi masih ada yang pendusta

aku sokong siapa yang kata duit boleh beli semua
yes. semua
kasih sayang. cinta. harta benda. yes semua
dan aku rasa 98 peratus semua pandang duit dari segalanya
lagi dua peratus tu mungkin gila tak siuman atau hilang ingatan atau apa sahaja yang berkaitan otak yang tak berfungsi
(HAHA)

aku teringat, aku belum jumpa orang kaya yang humble
humble se-humble nya
belum
entah memang tak ada
aku tak tahu

hidup aku pun tak sempurna
kalau nak cerita pasal duit dan harta
aku malas nak bahas aku nak gelak (HAHA)
gelak yang sinis
sinis campur annoying kan manusia lain

hak-tuh~