Tuesday, April 12, 2011

bila aku rasa itu, dan kau rasa ini. apa rasa dia?


bila perasaan tu datang kembali
aku sebenarnya takut
rasa dia seperti seronok tetiba kau seperti tak bahagia
aku tak tahu kenapa
tapi yang penting aku pelik dengan perasaan ni
ada ke ia muncul secara tiba-tiba atau aku sendiri yang menjemput dia
aku pun tak pasti

aku sendiri tak faham perasaan apa
tapi aku selalu menidak kan perasaan ini
sebab mungkin aku terlalu fobia dengan kisah aku dulu

kalau nak d ingatkan kisah dulu aku
hinggakan sekarang aku belum jalan dengan sempurna hendaknya
kerana luka dan apa dia buat dekat aku terlalu parah dan aku pelik kenapa ia lambat sembuh
padahal sudah banyak ubat dan ikhtiar aku cuba untuk sembuhkan
semua gagal
kesian bukan

sekarang aku berjalan pun masih ke kiri dan kanan lagi
tiada lurus
siapa sanggup untuk memapah aku seperti sedia kala
aku tak rasa kau sanggup
kerana aku sendiri sedih tengok keadaan aku sekarang
inikan kau. usah mimpi untuk memapah aku
jangan lah
kerana aku sediri takut kita akan tersadung kaki bila jalan bersama

lama dah.
tapi sakitnya. luka dan darahnya tetap mengalir seperti baru semalam luka itu muncul dan menyakitkan. darah yang masih tidak kering.

luka yang parah sehingga meninggalkan parut
kerana parut itu, aku jadi bodoh
bodoh kerana ingatkan kau

bagaimana aku harus buang parut itu
kau.
kau dan kau
bagitahu aku bagaimana untuk aku buang dan lupakan

atau aku harus hentakkan kepala dan hilang kan semua memori dalam kepala aku
untuk lupakan kau

oh, man