Monday, March 14, 2011

aku selalu buat entri kemudian baru title, sekarang aku dah tak tahu nak letak title apa. mambang ayam betul


kau bayangkan kalau lelaki nak tackle perempuan.
sedaya upaya nak aku rasa. bagi yang lelaki bebetul serius bukan touch and go maksud aku.

sebenarnya aku teringat kan cerita gemilang tivi tiga tu
time lelaki suka kat perempuan, nak jadi lebih dari kawan tapi bila perempuan tak suka atau taknak jadi lebih dari kawan, lelaki akan berharap. itu apa yang aku dengar dan tengok cerita tu.
pernah dengar tak

#when women says to a men that she want to be your friend, she just saying that she wants to be a friend. - ACT

what for a guy however?

lain kalau perempuan. bila perempuan suka dekat lelaki yang dia minat. dan dia cakap dekat lelaki tu. dan lelaki tu tak terima. perempuan boleh buat apa aje kan. nothing. sebab lelaki ni dia akan suka dan sayang dekat orang yang dia minat dan tahu dia. #agaknya. kenapa? dunia tak pernah adil. itu yang aku tahu.

kalau dunia ni semua benda kalau nak dapat. memang tak kan ada usaha dan cabaran lah. kan. aku tak tahu pula kalau ada yang masih tak bersyukur. macam aku. aku tak kata hidup aku semua hundred percent complete tapi cukuplah makan aku tak mintak kat jiran.

celaka. aku dah masuk lain topik. ah sambung aja lah. #bangang

sebenarnya life dah baguss tapi nak lagi bagus. manusia mana pernah bersyukur apa dia dapat. yes i admit tu. sebab aku memang tak akan nak yang tebaik tapi aku nak lebih yang semestinya yang so terbaik baik dan sempurna padahal aku tahu susah payah aku nak dapat. memang aku selalu stress fikir mende alah yang manusia sendiri bodoh kalau fikir.

dala tak reti bersyukur, dah tu nak pulak semua bergantung dekat orang lain. semua nak harap orang lain buat untuk kau. ah memang tak lah kan. macam tu aa manusia. me-layu aku maksudkan. semua sama. pemalas. semua nak orang buat. kalau tak menyusahkan orang lain tak sah. semua nak rasa d sanjung. jangan kau ingat dunia ni tak berputar lah manusia. roda dunia sentiasa berputar. kau kena selalu remind diri kau pasal tu.

hari ni aku jumpa ramai manusia yang sombong bongkak bongok sakai. perangai nak dewa dewa je. manusia manusia. bila aku kat bawah kau ludah aku. kau hina aku. kau kena ingat dunia ni mana pernah adil kau tahu. kau ingat tu.

#bila aku ingat manusia manusia ni, aku akan ketawa berdekah terbahak. sambil cakap sorang-sorang "ai manusia manusia" *senyum sambil geleng kepala*





aku tak perasan dua cerita dalam satu entri
masa ni baru lepas tengok tivi dan
tetiba aku teringat manusia yang aku jumpa tadi
so aku gabungkan. nampak pelik tapi kisah pulak aku kan
HAHA