Thursday, July 10, 2014

hikmah

itu namanya rezeki kan
rezeki masing masing
tiada siapa tahu
mesti ada sebab kenapa semua benda jadi macam tu

kadang kadang Allah bagi yang bukan kita hendak
tapi apa yang kita perlu kan

aku positive
aku try untuk beradda dekaat apa yang aku perlu ada
sebab nya mungkin kerana aku pun bukan la yang terbaik untuk semua
entah entah aku tak mampu pun
mana tahu kan
semua tu sebab kau yang akan rasa ada hikmahnya suatu hari nanti
atau mana mungkin kau dah tergolong dalam golongan bersama sama orang yang berdikari dengan jayanya
siapa tahu
kau pun mengatur langkah dengan berhati hati bukan
sebab kau pun melangkah dengan bismilah
dengan izin dia kadang kau bertuah
ada kala nya kau bukan tidak bertuah
cuma hanya kerana kau akan mendapat benda yang baik lebih dari ini
kau fikir kan

kau akan nampak nanti
pasti
kerna apa yang berlaku semua ada hikmah bukan

itu kan apa yang kau selalu kata
bila orang lain yang hampir berputus asa dengan kehidupan nya
patut lah kau jua fikir kan begitu

hidup baru baru masuk sesi ke dua ni
hati jaga

okay juju

chill