Thursday, June 19, 2014

dunia baru, apa saja, semuanya baru

macam biasa
homesick tu dah biasa lah
biasa benda yang tak biasa
apa saja benda yang tak biasa buat kan kau rasa kau lah yang paling sedih sekali
kadang

ada satu ketika tu
kau perlukan kawan
tapi tiada sesiapa mahu berkawan

ada satu ketika tu
kau perlukan teman
tapi tiada siapa yang mahu teman

ada satu ketika tu kau mahu menjerit kesedihan
tapi tiada siapa mahu mendengar tangisan

ada satu ketika kau perlu pergi jauh
tapi tiada siapa menangisi

ada satu ketika kau perlukan kasih
tapi tiada siapa memberi

apa yang aku tahu, dunia memang kejam
tak pernah aku rasakan apa yang aku mahu ke semuanya aku dapat
sebab mungkin perjalanan aku dah tertulis begitu
jadi aku harus redha
berdosa lah aku jika tidak
aku berdoa
agar aku di perkuatkan agar menjadi apa yang aku mahu
seperti dia yang berusaha untuk menjadi yang pertama di mata mereka itu
apa yang aku fikir
dan belum tentu betul
dan kau pun


K bye