Thursday, February 07, 2013

hidup mati



alahai life,
susah rupanya nak hidup. kena macam macam kena hadap. dari susah bertambah susah.
kenapa kena macam ni
kenapa dia tak nak pergi
susah ke nak move on
degil ego baran . itu dia
kalau ada tiga ni dalam diri. selagi tu lah engkau taknak pernah nak mengalah dengan kehidupan kau
aku harap kau dapat pergi jauh
sejauhnya agar otak kau pergi jauh lagi bagus dari aku. tu aku harapkan
tapi aku rasa kau 'lambat'. sorry
why.
kenapa kau macam tu. please la bukak hati bukak minda please. pergi jauh dari sini. cari diri kau untuk masa depan kau. kau kena move on. kejar la orang lain yang dah berjaya agar seiring dengan kau. tapi kau terlalu memandang kepada kejayaan yang terlalu tinggi, yang susah kau gapai. kenapa. kenapa tidak kau merangkak seperti aku dulu. sekecil kecil aku tatih berjalan. kemudian ada orang pimpin. tapi lain kau. kau mahu terus berlari seperti orang dewasa yang terlalu mengejarkan kejayaan yang kau pun tak begitu pasti.

mungkin aku terlalu banyak cakap. jadi dia fikir aku bodoh.