Thursday, November 01, 2012

life 1


aku tak faham manusia sekarang
apa mereka mahu
menjatuhkan orang lain atau apa

kenapa aku rasa kosong sekarang
aku rasa org sekeliling aku sedang berusaha menjatuhkan aku masa ni
tapi kenapa
aku buat salah masa silam apa

aku tahu aku banyak salah dekat manusia ini dan ini tapi aku rasa aku tak mampu menjadi yang terbaik untuk  mereka semua. memang aku tak mampu

ya Allah, kenapa aku tak kuat macam dulu
kenapa semua perkataan tutur kata manusia sekeliling aku sangat menguris hati aku sekarang.
aku salah apa,

aku akan mempersoalkan kesalahan aku sebab aku tak tahu aku nak buat apa.
aku harap semua baik

aku ingat apa yang dia kata
ye aku takan lupa. aku dendam dengan kata kata tu

berkat.
kau fikir aku tak mampu
kau ingat aku tak boleh nak berjaya macam kau
ye. apa kata mulut badan binasa
aku terasa. aku sakit.

aku benci perkataan berkat.
hidup tak berkat.
itu bukan kerja kau wahai manusia.
itu kerja Allah menentukan mana berkat mana tak berkat,
kau hanya buat perkara baik untuk dapat keberkatan yang sempurna
begitu?

aku tak rasa
kau terlalu pandai.
aku pun kalah

akhirnya.

aku tak tahu apa yang ada dalam fikiran aku sekarang
aku tak tahu apa yang aku type. aku hanya mengikut otak dan jari yang menaip
entah.
kosong.


aku bersyukur. aku doa. semoga perjalanan hidup aku dan family aku di permudahkan olehNya.
aku harap.

amin.