Wednesday, May 11, 2011

kali pertama dan terakhir. serius


bila pertama kali aku kata tidak, ia mungkin 90 percent akan jadi ya
bila kali kedua aku kata tidak. ia mungkin 25 percent akan jadi ya.
masih ada peluang untuk aku kata ya bukan.
bila kali ketiga aku kata tidak. memang tidak.
kau kira tak. aku jawab berapa kali
okay okay
intro nth macam langsi

aku bukan nak jatuhkan kau
tapi aku rasa kau jangan jatuhkan diri kau
dan kau cuba bangun sendiri
walau pun cara orang lain macam nak jatuhkan kau atau perasaan kau orang lain seperti nak jatuhkan kau, padahal tak. kau bangkit lah. kau tunjukan yang kau mampu bertahan

"pokok tak akan tumbang. jika akar kuat"

macam tu. kau buat sedaya upaya-nya agar kau jatuh. dan boleh bangun

jatuh kemudian bangun
jatuh lagi. kemudian bangun lagi.
jatuh. jatuh jatuh jatuh
kemudian bangun lagi lagi lagi

sebenarnya buat kau jadi kuat
lebih tahu apa itu kehidupan dalam dunia ni
walaupun sebenarnya kadang memang dunia ni kejam dan tak adil
tapi itu kadang mengajar kau erti kehidupan sebenar

kawan aku cakap dulu time budak lagi
"kalau kau jatuh kali pertama, aku takan gelak kan kau, tapi bila kau jatuh kali terakhir, memang aku gelak-kan kau, kau jangan marahkan aku pulak time tu"

masalahnya : macam mana kau dan aku nak tahu bila kali terakhir tu. lai

okay lah, tak kisahlah. janji kau akan bangun bila kau jatuh, jangan kau jatuh dan kau takut untuk bangun. semua orang takut jatuh tapi kalau kita jatuh kemudian bangun dan belajar dan cari sebab kenapa kita jatuh, macam mana kita boleh jatuh kan lebih baik.
dari kau rasa diri kau loser masa kau jatuh dan kau give up taknak bangun kan





okay thanks bye