Tuesday, December 07, 2010

kehidupan manusia yang selalu mahu sempurna


Kalau cerita yang kau buat tu tanpa cacat celanya
Aku rasa cerita kau perfect tapi bosan
Aku tak nak sangat berdrama
Tapi kau sering buat aku rasa ingin berdrama
Maaflah
Kalau kau nak jadi sempurna kemudian kau jatuhkan orang
rasanya kau belum cukup sesempurna mana dan sebagus mana pun
Tapi aku doakan kau agar jadi apa yang kau mahu
sesempurna yang kau mahu

Semua mahukan kesempurnaan,
tipu kalau aku kata aku tak mahu,
tapi aku masih berusaha dan aku harap aku mampu.
Aku bosan dengar ayat ayat drama ni, dah apa kata kau terus terang saja dengan aku,
aku still chill apa kalau kau kata yang kau tu tak sempurna, aku tak lah sejahat mana pun.
Kekadang manusia ni lupa, lupa siapa dia, lupa semua.
Aku akan okay kan saja apa yang kau kata, jangan risau sebab aku tahu yang kau tak boleh dengar apa saja yang mencacat celakan kehidupan kau.
Tapi ada bagusnya untuk kau selalu berkata kesempurnaan kau dah tidak boleh orang melebihi kehidupan kau.
Aku suka juga cara kau tapi kau jangan melampau sangat , meluat sangat perangainya sebab aku aku rasa nak ketawa setiap malam, dan senyum sinis setiap kali apa yang kau cuba sampaikan dengan gahnya !